Šárka Faicová je studentkou 1. ročníku bakalářského oboru Mediální studia na IKSŽ. První pracovní zkušenosti získávala už na střední škole a nyní zastává hned několik pracovních pozic.
Kde v současné době pracuješ?
V současné době pracuji v marketingové a výzkumné agentuře Behavio Labs. Dále pracuji ve vzdělávacích projektech Kamdu a Model amerického kongresu.
Jaká je náplň tvé práce?
V Behavio Labs jsem na pozici Junior Sociologist, kdy dělám marketingové výzkumy, konkrétně Brand Tracking. Brand Tracking je proces kontinuálního sledování a analýzy různých metrik, které poskytují vhled do toho, jak spotřebitelé vnímají značku v průběhu času. Tento proces zahrnuje měření velikosti trhu, povědomí o značce, emoční vztah ke značce, a profilování kupujících, což umožňuje efektivní cílení komunikace a optimalizaci marketingových strategií. Pracuji na úvazek 0,7.
V Kamdu zastávám pozici Relationship Manager, kdy se starám o účastníky programu Kamdu a v Modelu amerického kongresu pomáhám především s nastavením marketingových strategií a kampaní.
Jak se ti daří skloubit takové pracovní nasazení a studium? Máš nějaký tip, jak si organizovat čas?
Mám veliké štěstí, že se mi to daří poměrně dobře. Rozvrh se dá krásně naskládat do jednoho a půl dne, kdy má člověk sice více předmětů, ale zase mám pak hodně času, kdy mohu pracovat. Navíc mám poměrně flexibilní pracovní dobu, takže mám stále prostor pro sebe a odpočinek.
Co se týče tipů, tam rozhodně za sebe doporučuji tři platformy: Google Kalendář, Google Tasks a Notion. Zároveň je za mě velmi důležité dát si jasné hranice v tom, kolik hodin chci čemu věnovat a tyto hranice transparentně komunikovat např. se svými zaměstnavateli.
Jaká byla tvá cesta k získání pracovních zkušeností?
Moje cesta byla velmi specifická, protože už v 1. ročníku střední školy jsem tušila, že mi teorie ve škole úplně nestačí a rozhodla jsem se vyhledat projekty, kde bych se mohla angažovat. Jmenovitě to byly třeba Mezinárodní cena vévody z Edinburghu, Česká středoškolská unie, Studentský časopis Psanec nebo studentský parlament při mém gymnáziu. Také jsem poznávala skrz Model amerického kongresu, Juniorskou univerzitu Karlovu nebo Zimní školu žurnalistiky. Napsala jsem dvě Středoškolské odborné činnosti, kde jsem se podrobně seznámila s výzkumem.
Věnovala jsem se také dobrovolnictví např. v Azylovém domě sv. Zdislavy, kde jsem doučovala děti ze znevýhodněného prostředí, nebo v organizaci ADRA, kde jsem dobrovolničila v době covidové pandemie. Také jsem zlepšovala své skills pomocí nejrůznějších programů např. školení H1 nebo na workshopech Kamdu.
Nejvíce mě však v mé kariérní cestě nakoply stáže v Ústavu pro českou literaturu AV ČR, projektu Kamdu a Safezóna. Zde jsem si mohla vyzkoušet nejrůznější oblasti od sociologického výzkumu, copywritingu, strategického a online marketingu, klientské práce až po produktový management.
Díky těmto aktivitám jsem se už v 1. ročníku studia na vysoké škole nebála poslat životopis do společnosti Behavio, kde jsem nejdříve byla vybrána na dvoutýdenní stáž a poté mi byla nabídnuta stálá pozice.
Jak je to tedy v Behavio Labs se stážemi?
Behavio Labs zhruba jednou za rok pořádá takzvanou Líheň, což je dvoutýdenní placená stáž určená pro mladé talenty, která se koná každý všední den od 9 do 17 hodin. Během této doby se účastníci seznamují s praktickými dovednostmi potřebnými pro práci výzkumníka, jako je příprava dotazníků, analýza dat a reporting. Stáž je zaměřena na reálné projekty, což umožňuje účastníkům vyzkoušet si skutečnou práci v Behaviu a zjistit, zda je tato kariérní cesta pro ně vhodná.
Měla bys na závěr nějaké tipy, jak získat pracovní zkušenosti při studiu?
Pokud bych měla dát nějaké tipy spolužákům, kteří ještě nemají žádné pracovní zkušenosti, zde je pár rad: